Här hittar du svar på vanliga frågor
Nyfiken på något? Läs mer här!
Trött på krångliga avtal? Hos oss är det enkelt och rakt på sak. Inga dolda kostnader, bara en personlig service.
Hemstädning
Stressfri vardag med hemstädning
Så fungerar provstädningen
Med en provstädning får du en skräddarsydd lösning för just ditt hem. Vi börjar med att göra en noggrann genomgång tillsammans med städerskan för att förstå dina behov. Den första städningen kan ta lite längre tid, men ger dig en chans att se resultatet och diskutera eventuella justeringar. Därefter kan vi planera en återkommande städning som passar din budget och ditt schema.
Är det möjligt att få samma städerska vid varje tillfälle?
För att skapa kontinuitet och trygghet kommer samma städerska som utför städningen. Vid sjukdom eller semester meddelar vi dig i god tid och erbjuder en ersättare om du önskar.
Vilka är reglerna vid avbokning?
För privatpersoner så har vi ingen uppsägnings- eller bindningstid mer än att avbokning måste ske minst 24 timmar innan städningen.
Har ni någon uppsägningstid eller bindningstid?
Du kan läsa om våra allmänna villkor här
Ingår städprodukter i ert tjänstpaket?
Nej det har vi inte för att du ska känna dig trygg med städningen, ber vi dig att ha dina favoritprodukter hemma. Här är en lista
- Allrengöring
- Badrumsspray
- Cif Cream
- Dammsugare (gärna med tom dammsugarpåse)
- Diskmedel
- Fönsterspray
- Golvmopp med hink
- Köksspray
- Mikrofibertrasor
- Såpa
- Wettextrasor
Trygghet & säkerhet
Din trygghet är vår högsta prioritet.
Hur hanterar ni nycklar och koder?
För att säkerställa att din nyckel hanteras på ett säkert sätt använder vi ett specialutvecklat nyckelhanteringssystem. Nyckeln märks med en unik identifierare som inte kan spåras till dig. Du får alltid en digital kvittens på din nyckel, och kan känna dig trygg med att den förvaras säkert. Våra medarbetare är utbildade i att hantera nycklar, dörrkoder och larm hos både privatpersoner och företag.
Är era tjänster försäkrade?
Din trygghet är viktig för oss. Därför har vi en omfattande ansvarsförsäkring som skyddar dig mot oväntade händelser. Även vår personal är försäkrad för din säkerhet.
Är jag skyddad vid oväntade händelser?
Skulle något hända så täcker vår ansvarsförsäkring eventuella skador orsakade av vår personal. De rapporterar skadan till vår kundtjänst som i sin tur kontaktar dig som kund.
Du som kund har även ett visst ansvar, du kan läsa om våra allmänna villkor här
Vilka är era allmänna villkor?
Du kan läsa om våra allmänna villkor här
Hur skyddar ni min personliga information?
De personuppgifter du lämnar till oss används för att boka, planera och genomföra dina städningar. Vi behöver även dina uppgifter för att kunna fakturera dig och hjälpa dig ansöka om RUT-avdrag. Dessutom använder vi din e-postadress för att skicka ut nyhetsbrev med information om våra tjänster.
Trygghet & säkerhet
Din trygghet är vår högsta prioritet.
Hur hanterar ni nycklar och koder?
För att säkerställa att din nyckel hanteras på ett säkert sätt använder vi ett specialutvecklat nyckelhanteringssystem. Nyckeln märks med en unik identifierare som inte kan spåras till dig. Du får alltid en digital kvittens på din nyckel, och kan känna dig trygg med att den förvaras säkert. Våra medarbetare är utbildade i att hantera nycklar, dörrkoder och larm hos både privatpersoner och företag.
Är era tjänster försäkrade?
Din trygghet är viktig för oss. Därför har vi en omfattande ansvarsförsäkring som skyddar dig mot oväntade händelser. Även vår personal är försäkrad för din säkerhet.
Är jag skyddad vid oväntade händelser?
Skulle något hända så täcker vår ansvarsförsäkring eventuella skador orsakade av vår personal. De rapporterar skadan till vår kundtjänst som i sin tur kontaktar dig som kund.
Du som kund har även ett visst ansvar, du kan läsa om våra allmänna villkor här
Vilka är era allmänna villkor?
Du kan läsa om våra allmänna villkor här
Hur skyddar ni min personliga information?
De personuppgifter du lämnar till oss används för att boka, planera och genomföra dina städningar. Vi behöver även dina uppgifter för att kunna fakturera dig och hjälpa dig ansöka om RUT-avdrag. Dessutom använder vi din e-postadress för att skicka ut nyhetsbrev med information om våra tjänster.
Betalning & Rutavdrag
Så betalar du – enkelt och tryggt
Hur ser era prisuppgifter ut?
För att göra det enkelt för dig som privatperson har vi redan dragit av både moms och RUT-avdrag i våra priser. Företag får priser exklusive moms. För att kunna fortsätta erbjuda dig högkvalitativ städning kan våra priser justeras en gång om året. Du kommer alltid att informeras om eventuella prisändringar i god tid.
Hur fakturerar ni?
Vi fakturerar våra tjänster i efterskott, vanligtvis en gång per månad. Betalningstiden är 25 dagar från fakturadatum. För engångsuppdrag faktureras du direkt efter utförd tjänst.
Betalningsalternativ:
- E-faktura: Smidigt och kostnadsfritt. Fakturan skickas direkt till din internetbank.
- Autogiro: Din betalning sker automatiskt på förfallodagen.
- Kivra eller pappersfaktura: Tillkommer en avgift på 30 kr.
- E-postfaktura: Kontakta vår kundtjänst på [email protected] för att få fakturan skickad till din e-post
Hur mycket kan jag få tillbaka i rutavdrag?
- Enklare kan det inte bli! Vi sköter allt som har med rutavdraget att göra. När du bokar våra tjänster får du automatiskt 50% rabatt på arbetskostnaden. Du betalar alltså mindre och slipper krångliga beräkningar. Läs mer på Skatteverkets hemsida
Går det att överföra rutavdraget till någon annan?
Rutavdraget kan endast användas för tjänster utförda i ditt eller dina föräldrars hem.
Företagsstädning
Kontakta oss för en offert
Trappstädning
Kontakta oss för en offert
Behöver du hjälp med städningen?
Har du några frågor?
Tveka inte att kontakta oss!
Behöver du hjälp med städningen?